Za razliku od braće Lumiere, Georges Melies krenuo je drugim putem u stvaranju filmova. Premda je u početku snimao na način braće Lumiere, on je posve slučajno otkrio nešto bez čega se film danas ne može ni zamisliti. U tijeku snimanja na jednoj pariškoj ulici, Meliesu se pokvarila kamera. Kad je kvar uklonjen i snimka razvijena, jer je kamera prije i poslije kvara bila na istom mjestu, gledatelji su imali sreću nazočiti prvom čudu u povijesti filma. Na mjestu tramvaja u kontinuiranoj su se snimci pojavila mrtvačka kola. Melies je otkrio filmski trik. Zato se i njegov film Put na Mjesec ne samo po temi i naslovu, već prije svega po načinu realizacije može smatrati i prvim znanstveno-fantastičkim filmom. Skupina ljudi odlazi na Mjesec, bori se protiv tamošnjih žitelja, pobjeđuje ih i vraća se na Zemlju. Melies se pri snimanju koristio većinom filmskih trikova koje danas poznajemo u mnogo razvijenijem obliku. Koristio se dvostrukim ekspozicijama, stop-fotografijom.Očito je da su se već u tom prvom stadiju razvoja filma pojavile dvije struje u njegovu shvaćanju. Prva, braće Lumiere, temelji se na izvanjskom svijetu, tražeći da se u samoj stvarnosti otkrije maksimum značenja i učinka na gledatelja. Druga je struja Meliesova, a obilježava je težnja stvaratelja da pomoću filmskog instrumenta nadgradi i prevlada prizor.

Namjena: srednja, viša i visoka škola.

Proizvodnja: Francuska, 1902.

Režija: Georges Melies

Šifra: 65

Šifra kazete: 57

Trajanje: 8 minuta, c/b