D. W. Griffith je prvi čovjek u povijesti kinematografije koji je uspio uvjeriti sve, pa i najveće protivnike filma, da je film umjetnost. Tijekom bavljenja filmom iskazao se kao jedan od najperspektivnijih američkih redatelja, pokazivao je izrazit smisao za rad s glumcima, unaprijedio je tehniku filmskog osvjetljivanja, inventivnije se koristio krupnim planom. želja da postane filmski Dickens, koji je bio njegov omiljeni pisac, postupno ga je prisiljavala na sve složenije filmske zadatke, na sve po trajanju dulje filmove, sa sve više likova i razrađenijom i bogatijom pričom, ali i globalnom idejom. Vrhunac svih tih težnji dva su filma: Rađanje jedne nacije (Birth of a Nation, 1915.) i Netrpeljivost (1916.). U filmu Netrpeljivost Griffith prepliće četiri povijesna razdoblja: Babilon, razapinjanje Isusa, Bartolomejsku noć i suvremeni velegrad. Bitna Griffithova osobitost je montaža. Ova spektakularna priča još je spektakularnija zahvaljujući čestim montažnim skokovima kroz vrijeme, a osobito se ističe posljednji prizor, Priča iz velegrada, u kojem je paralelnom montažom prikazano pomilovanje nevino osuđenog i priprema za izvršenje smrtne kazne.

Namjena: srednja, viša i visoka škola

Proizvodnja: SAD, 1916.

Režija: D. W. Griffith

Šifra: 69

Šifra kazete: 60

Trajanje: 115 minuta, c/b