Krstarica Potemkin ubraja se među najvažnije filmove u povijesti kinematografije. S. M. Ejzenštajn u ovom je filmu najbolje opredmetio svoja teorijska razmišljanja o filmu. Pojednostavljeno rečeno, taj film, koji govori o pobuni mornara u revoluciji 1905. godine, režiran je isključivo na obrascima teorije montaže S. M. Ejzenštajna. On je smatrao da film, zahvaljujući montaži, može iznijeti i proizvesti pojam, a na temelju cjelokupnog filmskog djela moguće je onda govoriti i o ideji. Montaža je za Ejzenštajna, prije svega, sukob dva različita kadra. Iz tog se sukoba ne rađa treći kadar, nešto što na platnu vidimo (iako ni to nije isključeno), već određeni pojam, smisao koji gledatelj treba dokučiti svojim intelektom Stoga se taj tip montaže i naziva intelektualnom montažom. Ta montaža sukoba uvjetuje i izrazito dramatski učinak.

Proizvodnja: SSSR, 1925.

Režija: S. M. Ejzenštajn

Šifra: 73

Šifra kazete: 64

Trajanje: 51 minuta, c/b